شرکت صدرا حامی
021-43000843 8 صبح تا 5 عصر
سیستم تیکت

راه اندازی تلفن های تحت شبکه

تلفن‌ ویپ VoIP چیست

تلفن‌های تحت شبکه یا به اصطلاح Ip phone به تلفن‌هایی گفته می‌شود که در شبکه VoIP به کار گرفته می‌شوند. این تلفن‌ها برای برقراری ارتباط صوتی و انتقال تماس‌های تلفنی از بستر شبکه IP همچون اینترنت استفاده می‌کنند. برای درک بهتر عملکرد VoIP باید بگوییم در واقع تلفن ویپ صدای استاندارد تلفن را به سیگنال‌های دیجیتال تبدیل می‌کند. این صداهای دیجیتال قادرند از طریق اینترنت منتقل شوند و دومرتبه به صدای استاندارد تبدیل شوند. این فناوری همچنین به کاربران خود امکان می‌دهد تا بتوانند چندین تماس را به صورت همزمان مدیریت کنند.

تفاوت تلفن‌ ویپ VoIP با تلفن‌های آنالوگ

این عملکرد درست برخلاف یک تلفن آنالوگ عمل می‌کند، تلفن‌های سنتی از سوئیچ عمومی (PSTN) استفاده می‌کردند. این در حالی است که خدمات مبتنی بر IP دیجیتال از پروتکل‌های کنترلی مانند پروتکل آغاز جلسه (SIP)، پروتکل کنترل Skinny Client یا (SCCP) و پروتکل‌های مختلف دیگر استفاده می‌کند.

تفاوت در عملکرد تلفن آنالوگ با ویپ

یک تلفن یا برنامه VoIP ممکن است ویژگی‌های زیادی داشته باشد که تلفن آنالوگ از آن پشتیبانی نمی‌کند، مانند شناسه‌هایی برای مخاطبین که ممکن است راحت‌تر از نام‌ها و یا شماره‌های تلفن‌ معمولی به خاطر سپرده شوند. همچنین اشتراک‌گذاری آسان فهرست مخاطبین بین چندین حساب گوناگون از دیگر مزایای تلفن‌های ویپ است. به طور کلی امکانات تلفن‌ VoIP از ویژگی‌های Skype و سایر سرویس‌های تلفن مبتنی بر رایانه شخصی پیروی می‌کند، که دارای مجموعه‌ای از شاخصه‌های منحصر به فرد هستند اما ممکن است کاربر را با مشکلاتی مانند تاخیر در ارتباط مواجه کنند، زیرا به پشتیبانی IP و صوتی سیستم‌های عامل اصلی متکی هستند.

مزایای استفاده از تلفن ویپ

از این رو نتیجه می‌گیریم برای برقراری تماس‌های تلفنی با ویپ دیگر نیازی به میانجیگری شرکت‌های مخابراتی نیست و شبکه گسترده اینترنت به خودی خود همه این عوامل را به درستی انجام می‌دهد. از دیگر مزیت‌های خوب این تلفن‌ها می‌توان به کاهش چشمگیر هزینه‌‌های تماس‌ بین شهری و حتی بین المللی اشاره کرد. از طرفی دیگر نیازی به صرف زمان و  هزینه‌های گزاف برای انجام کابل کشی‌های پر زحمت سنتی نداریم.

دیگر مزایای تلفن ویپ

  • امکان برقراری کنفرانس‌های صوتی و تصویری
  • امکان دورکاری خارج از شرکت و برقراری تماس به اقسا نقاط جهان
  • کاهش چشمگیر هزینه‌های تماس داخلی و خارجی
  • سازگاری با انواع رایانه‌های شخصی و تلفن‌های همراه
  • افزایش روزافزون کاربران به سیستم voip
  • هماهنگی با انواع سیستم های مدیریت و CRM
  • سهولت در برقراری ارتباط کارکنان با بخش‌های مختلف
  • مدیریت آسان از طریق اینترنت
  • امکان استفاده از چندین شماره تلفن روی شبکه
  • گزارش دهی شماره تلفن‌های داخلی
  • قابلیت دریافت پیام صوتی
  • امکان ضبط مکالمات صورت گرفته
  • امکان ایجاد تنظیم ساعات اداری
  • قابلیت دریافت و ارسال فکس
  • تنظیم قابلیت انتظار در صف تماس‌ها
  • امنیت بالا در برقراری ارتباطات
  • قابلیت ارتقا در طول زمان