شرکت صدرا حامی
021-43000843 8 صبح تا 5 عصر
سیستم تیکت

چگونه سرعت تایپ خود را افزایش دهیم

ساعت 10 شب است و شما یک مقاله 1500 کلمه ای برای تایپ کردن دارید و باید صبح فردا آن را تحویل دهید. اگر سرعت تایپ شما به قدری باشد که در دقیقه 50 کلمه را تایپ کنید، می توانید در نیم ساعت کار را تمام کنید. انجام این کار در این زمان خیلی هم بد نیست اما اگر با دو دست و با سرعت بیشتر این مقاله 1500 کلمه ای را تایپ کنید چه قدر زمان می برد؟ زمان تایپ کردن شما نصف می شود. اکنون چگونه باید سرعت تایپ خود را افزایش دهید تا به این مهارت مسلط شوید؟ در این آموزش شما را با قواعد اصلی تاپ کردن آشنا خواهیم کرد که

 



چگونه سرعت تایپ خود را افزایش دهیم

سختی مراحل

تعداد مراحل

5

زمان تخمینی کل

10 دقیقه

ساعت 10 شب است و شما یک مقاله 1500 کلمه ای برای تایپ کردن دارید و باید صبح فردا آن را تحویل دهید. اگر سرعت تایپ شما به قدری باشد که در دقیقه 50 کلمه را تایپ کنید، می توانید در نیم ساعت کار را تمام کنید. انجام این کار در این زمان خیلی هم بد نیست اما اگر با دو دست و با سرعت بیشتر این مقاله 1500 کلمه ای را تایپ کنید چه قدر زمان می برد؟ زمان تایپ کردن شما نصف می شود. اکنون چگونه باید سرعت تایپ خود را افزایش دهید تا به این مهارت مسلط شوید؟ در این آموزش شما را با قواعد اصلی تاپ کردن آشنا خواهیم کرد که اگر آن ها را رعایت و در کنار آن تمرین کنید، می توانید مهارت سریع تایپ کردن را یاد بگیرید.

مواد اولیه یا مصرفی

  • کامپیوتر

  • لپ تاپ

ابزار

  • صفحه کلید

مرحله 1: نحوه قرار گرفتن دست ها بر روی صفحه کلید

تقسیم صفحه کلید

تقسیم صفحه کلید


قبل از انجام هر کاری شیوه درست قرار گرفتن انگشت های دست بر روی صفحه کلید را یاد بگیرید. این کار باعث می شود تا از تمام انگشت هایتان به درستی استفاده کنید. این عمل روی سرعت تایپ شما تاثیر بسیار زیادی خواهد گذاشت. بهتر است صفحه کلید را به دو قسمت «چپ و راست» تقسیم کنید و انگشت ها را بر روی ردیف های مشخص «مانند تصویر بالا» قرار دهید.

مرحله 2: مچ و بازوها را بالا نگه دارید

تنظیم مچ دست بر روی صفحه کلید

تنظیم مچ دست بر روی صفحه کلید


هنگام تایپ ضروری است که مچ و بازوها را بالا نگه دارید. اگر این کار را انجام دهید و دست ها را روی میز یا صندلی قرار ندهید تایپ سریع برای شما آسان تر خواهد شد. همچنین بر روی صندلی صاف بنشینید و به آن تکیه ندیده. انجام این کار علاوه بر افزایش سرعت تایپ بر روی سلامتی شما تاثیر مثبتی خواهد گذاشت.

مرحله 3: صفحه کلیدهای مختلف را امتحان کنید

انتخاب صفحه کلید مناسب

انتخاب صفحه کلید مناسب


صفحه کلیدهای غشایی «صفحه کلیدهای کیفیت پایین» می توانند بر روی سرعت و دقت شما هنگام تایپ تاثیر بگذارند. صفحه کلیدهای لپ تاپ نیز کوچک تر از صفحه کلیدهای رومیزی هستند و می توانند منجر به خطاهای نگارشی بیشتری نسبت به دیگر صفحه کلیدها شوند. اگر می خواهید کیفیت تایپ خود را افزایش دهید بهتر است یک صفحه کلید مکانیکی خریداری کنید. این نوع صفحه کلید سرعت تایپ شما را نسبت به دیگر صفحه کلیدها افزایش می دهد و دقت شما را هنگام انتخاب کلمات نیز بیشتر می کند.

مرحله 4: تمرین کنید

تمرین زیاد تایپ کردن

تمرین زیاد تایپ کردن


مالکوم گلدول نویسنده معروف کانادایی در کتاب Outliers نوشته است: 10000 ساعت طول می کشد تا به مهارتی مسلط شوید. اگر 24 ساعت شبانه روز روی هدفی تمرین کنید، 416 روز زمان می برد که بر آن مسلط شوید. هرچه زمان بیشتری برای تمرین تایپ کردن صرف می کنید، با صفحه کلید کامپیوتر و نحوه قرار دادن دست ها بر روی آن برای شما راحت تر می شود. تحقیقات علوم اعصاب نشان می دهد که مغز انسان بر اساس مجموعه ای از الگوهای از پیش برنامه ریزی شده رشد نمی کنند. به عبارت دیگر مغز ما همیشه آماده یادگیری مهارت های جدید است و با انجام تمرین های زیاد این امکان میسر می شود.

مرحله 5: استراحت کنید

استراحت هنگام تایپ کردن

استراحت هنگام تایپ کردن


همچنین حین تمرین نیاز به استراحت دارید. بنابراین اگر در حال انجام تمرین تایپ کردن هستید بهتر است استراحت کنید. استاد شدن در هر مهارتی زمان زیادی می برد. اگر در زمان تمرین تایپ استراحت نکنید بدون شک از این کار سرد می شوید و یا در این مهارت پیشرفت زیادی نمی کنید. بهتر است هنگام تمرین تایپ، کرنومتر تلفن همراهتان را کنار دستتان بگذارید تا زمان استراحت را به شما اعلام کند.